Nici nu s-a uscat bine cerneala articolelor din presă privind contractul Bechtel, care după toate probabilităţile ne va costa cel puţin dublu faţă de ce era prevăzut iniţial, şi iată că avem deja un nou scandal: contractul pentru construcţia secţiunii de autostradă Comarnic-Braşov, la un cost total raportat – greşit – de 4.8 miliarde € pe următorii 30 de ani.
Contractul nu a fost făcut public pe site-ul Ministerului Transporturilor sau CNADNR. SAR a solicitat o copie în baza Legii 544 şi îl aşteptăm să sosească, însă din declaraţiile oficialilor putem deja să intuim cu ce probleme de credibilitate se vor confrunta autorităţile în derularea proiectului.
O bună parte dintre aspectele controversate ale proiectului au explicaţii tehnice perfect plauzibile, însă sunt înţelese greşit de public din cauza proastei exprimări sau indolenţei oficialilor, care nu intervin să corecteze prompt confuziile.
La rândul lor, neînţelegând importanţa comunicării adecvate cu publicul, autorităţile lasă impresia că nu sunt stăpâne pe calcule economice elementare; iar informaţiile de care ar avea nevoie jurnaliştii pentru a înţelege pe ce se cheltuie atâţia bani publici lipsesc cu desăvârşire.
Pentru a face puţină lumină în acest caz, am încercat să rezumăm in acest raport principalele chestiuni de interes public din acest proiect, în măsura datelor disponibile la finalul lui ianuarie 2010.
Autor(i): Societatea Academica din Romania
Afiliere: Societatea Academica din Romania (SAR)
Tip lucrare: Analiza de politici publice, Policy Brief
Keywords: infrastructura, Master Plan, Master Plan Transport, transparenta, transport
Download Paper ›